Uzņēmumiem bez eParaksta neiztikt
Kārlis Siliņš
LVRTC ePakalpojumu daļas vadītājs
Attālinātā darba laikā būtiski pieaudzis pieprasījums pēc droša elektroniskā paraksta un elektroniskās identitātes apliecināšanas rīkiem, kas ļauj vienkārši un droši arī fiziskās distancēšanās laikā turpināt darbu – slēgt līgumus un apkalpot klientus, kā arī sadarboties ar partneriem Latvijā un Eiropas Savienībā. eParaksts nodrošina abas funkcijas – gan dokumentu parakstīšanu ar pašrocīgu parakstu, gan identitātes apliecināšanu ar tādu pašu juridisko spēku kā klātienē, uzrādot personu apliecinošu dokumentu.
Bet vai zinājāt, ka ar eParakstu ir iespējams arī digitalizēt dažādus uzņēmuma procesus un dokumentu apriti, integrējot eParaksta funkcijas dokumentu pārbaudei, parakstīšanai un elektroniskās identitātes apliecināšanai sistēmās un klientu pašapkalpošanās portālos? Tas paver jaunas iespējas strādāt attālināti, kā arī efektīvi, turklāt eParaksta integrācijas risinājumi uzņēmumiem un izstrādātājiem tiek nodrošināti bez maksas. Bez maksas ir arī dokumentu parakstīšana un identitātes apliecināšana lietotnē “eParaksts mobile” un ar eID karti!
Kas ir eParaksts?
eParaksts ir personas pašrocīgs paraksts elektroniskiem dokumentiem, kā arī bezmaksas rīks, kas ļauj apliecināt savu elektronisko identitāti digitālajā vidē. Ar eParakstu parakstītam dokumentam ir tāds pats juridiskais spēks kā ar roku parakstītam papīra formāta dokumentam.
eParaksts nodrošina attālinātu dokumentu parakstīšanu, kas ļauj ietaupīt gan laiku, gan naudu, parakstot dokumentus sev ērtā laikā un vietā! Tāpat eParakstu varēsiet izmantot, lai apliecinātu savu identitāti elektroniskajā vidē pakalpojumu sniedzēju vietnēs un portālos, neuztraucoties par drošību un aizmirstot par neskaitāmu piekļuves datu iegaumēšanu un izmantošanu katram resursam. Šobrīd eParaksta lietotājiem pieejama pat attālināta notāru pkalpojumu saņemšana – pirkšanas, pārdošanas līgumi, pilnvaras un citi notāra paklpojumi virtuālā vizītē.
Kā uzsākt eParaksta lietošanu?
Iedzīvotājiem pieejami vairāki eParaksta nesēji. Var izvēlēties sev piemērotāko vai lietot abus atkarībā no situācijas:
Digitalizē uzņēmuma procesus ar eParakstu
eParaksta juridiskais spēks nemainās atkarībā no situācijas vai lomas, kādā esat konkrētajā situācijā, tāpēc gan privātus, gan darba dokumentus varat parakstīt gan ar “eParaksts mobile”, gan eID karti.
Ja uzņēmumā jau ir dokumentu vadības, grāmatvedības sistēmas vai klientu pašapkalpošanās vides, eParaksta komanda uzņēmumiem piedāvā bezmaksas eParaksta integrāciju risinājumus. Tos integrējot, uzņēmuma darbinieki vai klienti var veikt gan savas elektroniskās identitātes apliecināšanu, gan arī pārbaudīt un parakstīt dokumentus elektroniski vienuviet.
eParaksta integrēšana portālos un informācijas sistēmās nodrošinās:
Bet vai zinājāt, ka ar eParakstu ir iespējams arī digitalizēt dažādus uzņēmuma procesus un dokumentu apriti, integrējot eParaksta funkcijas dokumentu pārbaudei, parakstīšanai un elektroniskās identitātes apliecināšanai sistēmās un klientu pašapkalpošanās portālos? Tas paver jaunas iespējas strādāt attālināti, kā arī efektīvi, turklāt eParaksta integrācijas risinājumi uzņēmumiem un izstrādātājiem tiek nodrošināti bez maksas. Bez maksas ir arī dokumentu parakstīšana un identitātes apliecināšana lietotnē “eParaksts mobile” un ar eID karti!
Kas ir eParaksts?
eParaksts ir personas pašrocīgs paraksts elektroniskiem dokumentiem, kā arī bezmaksas rīks, kas ļauj apliecināt savu elektronisko identitāti digitālajā vidē. Ar eParakstu parakstītam dokumentam ir tāds pats juridiskais spēks kā ar roku parakstītam papīra formāta dokumentam.
eParaksts nodrošina attālinātu dokumentu parakstīšanu, kas ļauj ietaupīt gan laiku, gan naudu, parakstot dokumentus sev ērtā laikā un vietā! Tāpat eParakstu varēsiet izmantot, lai apliecinātu savu identitāti elektroniskajā vidē pakalpojumu sniedzēju vietnēs un portālos, neuztraucoties par drošību un aizmirstot par neskaitāmu piekļuves datu iegaumēšanu un izmantošanu katram resursam. Šobrīd eParaksta lietotājiem pieejama pat attālināta notāru pkalpojumu saņemšana – pirkšanas, pārdošanas līgumi, pilnvaras un citi notāra paklpojumi virtuālā vizītē.
Kā uzsākt eParaksta lietošanu?
Iedzīvotājiem pieejami vairāki eParaksta nesēji. Var izvēlēties sev piemērotāko vai lietot abus atkarībā no situācijas:
- eParaksts viedtālrunī – lai lietotu eParakstu viedtālrunī, pirmkārt, nepieciešams noslēgt līgumu. Pieteikumu lietotnes “eParaksts mobile” saņemšanai var aizpildīt portālā eParaksts.lv. Līgumu bez maksas piegādā kurjers. Pēc kurjera vizītes varēsiet uzstādīt “eParaksts mobile” uz savas viedierīces. Kad tas būs izdarīts, varēsiet apliecināt savu identitāti gan dokumentu parakstīšanai portālā eParaksts.lv, gan pakalpojumu saņemšanai vairāk nekā 70 citos portālos. Ja vēlēsieties dokumentus parakstīt viedtālrunī, būs nepieciešama arī otra mobilā lietotne – “eParakstsLV”. Tās lietošana pieejama ikvienam bez līguma slēgšanas un bez maksas. “eParakstsLV” nodrošinās saņemto dokumentu paraksta pārbaudi, parakstīšanu un nosūtīšanu adresātam. Piesakies savam eParakstam viedtālrunī!
- eID karte – eID karte nav tikai personu apliecinošs dokuments. Tajā iekļauts neierobežots skaits bezmaksas eParakstu un elektroniskās identitātes apliecināšanas reižu. Saņemot eID karti Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē, tiek izsniegta aploksne ar PIN kodiem, kas nepieciešami elektronisku dokumentu parakstīšanai un elektroniskās identitātes apliecināšanai. Lai lietotu eID karti, būs nepieciešams arī kartes lasītājs, kā arī bezmaksas programmatūra “eParakstītājs” dokumentu eParakstīšanai.
Digitalizē uzņēmuma procesus ar eParakstu
eParaksta juridiskais spēks nemainās atkarībā no situācijas vai lomas, kādā esat konkrētajā situācijā, tāpēc gan privātus, gan darba dokumentus varat parakstīt gan ar “eParaksts mobile”, gan eID karti.
Ja uzņēmumā jau ir dokumentu vadības, grāmatvedības sistēmas vai klientu pašapkalpošanās vides, eParaksta komanda uzņēmumiem piedāvā bezmaksas eParaksta integrāciju risinājumus. Tos integrējot, uzņēmuma darbinieki vai klienti var veikt gan savas elektroniskās identitātes apliecināšanu, gan arī pārbaudīt un parakstīt dokumentus elektroniski vienuviet.
eParaksta integrēšana portālos un informācijas sistēmās nodrošinās:
- dokumentu digitalizāciju un centralizētu pārvaldību;
- procesu optimizāciju, elektronisko dokumentu pārvaldību un apstrādi, tai skaitā ārvalstīs parakstītu dokumentu pārbaudi;
- masveida dokumentu parakstīšanu;
- dokumentu koplietošanu, iespēju vairākiem identificētiem un autorizētiem lietotājiem kopīgi parakstīt dokumentu;
- attālinātu un efektīvu klientu apkalpošanu;
- arhīva laika zīmogošanu – iespēju arhivēt konkrētu glabāšanā esošo elektroniski parakstītu dokumentu, kā arī nodrošināt dokumentu pārapzīmogošanu atbilstoši spēkā esošajam drošības līmenim.